preskoči na sadržaj

Srednja škola Dugo Selo

Login
Virtualna šetnja školom

Raspored

Tjedan A

Tjedan B

Tražilica
RCK - Industrija 4.0

e-Dnevnik

Pratite nas

 

  

 

FOTOVIDEOKLUB SŠDS

 

ŠKOLSKI VOLONTERSKI KLUB

Škola za život

Raspored zvona
SAT VRIJEME
Jutarnja smjena 
1. 7:45 - 8:30
2. 8:35 - 9:20
3. 9:25 - 10:10

VELIKI ODMOR

10:10 - 10:30

4. 10:30 - 11:15
5. 11:20 - 12:05
6. 12:10 - 12:55
7. 13:00 - 13:45
Popodnevna smjena
1. 13:50 - 14:35
2. 14:40 - 15:25
3. 15:30 - 16:15

VELIKI ODMOR

16:15 - 16:35

4. 16:35 - 17:20
5. 17:25 - 18:10
6. 18:15 - 19:00
7. 19:05 - 19:50
Brojač posjeta
Ispis statistike od 30. 3. 2019.

Ukupno: 601189
Danas: 30
CARNet
Dugo Selo

Upisi

Otvorena vrata škole

Udžbenici

Sigurno na internetu

Foto-galerija

Državna matura

Profesorska poveznica

 

Organizacija učenja

                                 

ČIMBENICI KAKVOĆE UČENJA

  • MOTIVACIJA – želja, potreba za učenjem( izvire iz opće znatiželje ljudskog bića)
  • KONCENTRACIJA – puna mentalna usmjerenost na sadržaj i način učenja
  • AKTIVIRANJE SVIH SPOSOBNOSTI I VJEŠTINA VAŽNIH ZA UČENJE – puna spoznajna obrada informacija, intenzivno razmišljanje
  • SUSTAVNOST- dobro organizirati postupnost u obradi i usvajanju gradiva
  • RAZUMIJEVANJE  NAUČENOG- primijeniti naučeno (ne mehanički nešto upamtiti)
  • PONAVLJANJE I PRIMJENA – ponavljanje sprječava zaboravljanje, primijeniti novonaučeno u ranije usvojeno znanje

 

PRAVILA  ZA  RACIONALNO  UČENJE

  • Čvrsto odluči učiti
  • Uči aktivno
  • Uči dobrim redoslijedom
  • Spriječi  zaboravljanje

 

1.ČVRSTO ODLUČI UČITI

Navika mjesta – odredi i uredi stalno mjesto za učenje(prostorija treba biti dobro osvijetljena, bez buke i ometanja, ugodne sobne temperature)

Navika vremena – unaprijed planiraj dnevno i tjedno učenje prema rasporedu predmeta u školi (odmor poslije jela, pregled bilježaka s nastave, izrada domaćih zadataka, ponavljanje predmeta koje si danas imao u školi, ponavljanje naučenog gradiva koje imaš sutra)

- UČI PRVO LAKŠE, A ZATIM TEŽE PREDMETE

- UVIJEK POČINJI S UČENJEM U PRIBLIŽNO ISTO VRIJEME

- UZIMAJ STANKE POSLIJE ODREĐENIH ETAPA U UČENJU

Navika učenja na nastavi – budi redovit na nastavi, aktivno prati rad na satu pozornim slušanjem nastavnikova izlaganja, izradom zadataka i vođenjem bilježaka

2.UČI AKTIVNO!

Dobro odredi svrhu i razinu do koje treba naučiti određeno gradivo

Bolje je odjednom proučiti sadržaj koji treba naučiti i odmah se pokušati dosjetiti, uz provjeru i ispravljanje, nego li mnogo puta tek čitati sadržaj. Što si aktivniji pri učenju, veći je uspjeh: slušaj, čitaj, podcrtavaj važne dijelove, samostalno prepričaj gradivo i rješavaj zadaću

Pronalazi bitne dijelove sadržaja , pojasni značenje ključnih pojmova, povezuj nove pojmove s prije naučenim, povezuj sadržaje

Bilježi na nastavi i aktivno prati nastavnika– pitaj ako ti je što nejasno i to odmah

3. UČI DOBRIM REDOSLIJEDOM

Pregledaj cijeli sadržaj(dio gradiva)- stekni opći uvid o njemu, pročitaj naslove i podnaslove, zaključke i sažetke, razgledaj slike, tablice i sl.

Samostalno postavi pitanjana koja će tekst dati odgovore

Čitaj tekst tražeći glavnu misao– podcrtavaj, iznova čitaj, piši vlastite bilješke

Razmišljaj o pročitanome– povezuj s već poznatim, stvaraj slikovite predodžbe o pročitanome sadržaju (nacrtaj sam!)

Sažmi i glasno ponovi sažetakpoglavlja koji si  obradio

Pregledno povežiobrađeno gradivo i prepričavaj ga uz samoispitivanje, provjeravanje i ispravljanje

4. SPRIJEČI ZABORAVLJANJE

Prenauči gradivo  tako što ćeš ga još dva do tri puta ponoviti poslije prve provjere kojom si utvrdio kako znaš gradivo

Odmori senekoliko minuta kad završiš s učenjem nekog poglavlja- zatvori oči, miruj i razmišljaj o onome što si učio, potom se razgibaj i nastavi s učenjem ili, ako je vrijeme, idi spavati 

Ujutro, kratko ponovišto si naučio (ono što je najvažnije za taj dan)

Kada u jednome danu učimo više predmeta, neka budu što različitiji(teži, lakši)

Danas naučeni sadržaj moraš sažeto ponavljati i sljedećih dana-zaboravljanje je najveće neposredno poslije učenja, a kasnije se usporava, stoga je potrebno češće ponavljati u početku učenja neke cjeline, a kasnije rjeđe

preskoči na navigaciju