Naša škola ponosno sudjeluje u međunarodnom Erasmus+ projektu ChessAIthon (2025-1-ES01-KA220-VET-000354329), usmjerenom na modernizaciju strukovnog obrazovanja kroz inovativno povezivanje šaha, programiranja i umjetne inteligencije.
O projektu:
U digitalnom dobu, programiranje i računalno razmišljanje postali su ključne kompetencije gotovo svih suvremenih zanimanja. Mnoge strukovne škole suočavaju se s izazovom kako učenicima približiti ove vještine na zanimljiv, razumljiv i praktičan način, posebno u kontekstu brzog razvoja umjetne inteligencije.
Projekt ChessAIthon donosi nekonvencionalan i kreativan pristup: koristi šah kao alat za razvoj logičkog razmišljanja, strategije i rješavanja problema, čime učenici istovremeno jačaju temelje za razumijevanje programiranja i umjetne inteligencije te razvijaju bitne meke vještine — kritičko mišljenje, kreativnost, timski rad i komunikaciju.
Ciljevi projekta su:
- Podržati VET nastavnike u primjeni inovativnih nastavnih metoda koje povezuju šah, kodiranje i umjetnu inteligenciju.
- Razviti strukturirane i kurikulumski relevantne obrazovne materijale koji potiču motivaciju i aktivno učenje.
- Uključiti učenike u međunarodnu „learning-by-doing“ aktivnost kroz rješavanje šahovskih izazova, treniranje AI modela i analizu podataka.
Projekt uključuje:
- Izradu metodologije učenja kroz šah za razvoj logike, kodiranja i AI koncepata.
- Kreiranje zbirke šahovskih problemskih scenarija s detaljnim nastavnim pripremama.
- Sudjelovanje učenika u međunarodnom natjecanju u šahu i umjetnoj inteligenciji, gdje će primijeniti stečena znanja.
U projektu ChessAIthon sudjeluju sljedeće obrazovne i stručne institucije iz Europe:
- IES Simarro (Španjolska)
- Alpe (Španjolska)
- Colegiul National Unirea (Rumunjska)
- Srednja škola Dugo Selo (Hrvatska)
- Pixel (Italija)
- ITIS Q. Sella (Italija)
- AEP – Associação Empresarial de Penafiel (Portugal)
Zajedničkim radom partneri oblikuju inovativne metode i alate koji će unaprijediti strukovno obrazovanje u cijeloj Europi.
Projekt će donijeti:
- sveobuhvatan metodički i digitalni obrazovni materijal za učenike i nastavnike,
- online platformu s bazom šahovskih scenarija i alatima za rad s AI modelima,
- završno međunarodno natjecanje u šahu i umjetnoj inteligenciji, kao završni prikaz stečenih vještina.
ChessAIthon će doprinijeti modernizaciji nastave u našoj školi te potaknuti učenike na istraživanje programiranja i umjetne inteligencije kroz igru, strategiju i kreativnost.
Ovaj projekt sufinanciran je sredstvima Europske unije. Izraženi stavovi i mišljenja pripadaju isključivo autorima i ne odražavaju nužno službena stajališta Europske unije.
Petar Rajaković mag. ing. el.