2013-11-22 11:22:30

Planska igra "Lokalna samouprava" po drugi puta u našoj školi

U našoj školi, 12. i 13. studenog, Zaklada Friedrich Ebert je već drugi put održala projekt za mlade pod imenom Planska igra ''Lokalna samouprava'' u kojoj su sudjelovali izabrani učenici četvrtih razreda.

Zaklada Friedrich Ebert (Friedrich Ebert Stiftung) osnovana je 1925. godine u Njemačkoj pod vodstvom Friedricha Eberta, prvog demokratski izabranog predsjednika Njemačke. Ebert je zakladu osnovao u korist mladih koji nisu imali mogućnost višeg školovanja zbog  materijalnih razloga. On je i sam bio iz siromašnije obitelji, no svojim je trudom i učenjem ipak ostvario neke svoje ideale.  Neki od njegovih glavnih ciljeva bili su unaprjeđivanje pojedinaca u političkom životu i njihovo osposobljavanje u svim segmentima  života u duhu demokracije i pluralizma, stipendiranje nadarenih i sposobnih mladih ljudi koji nemaju mogućnost sami platiti obrazovanje te poticanje međunarodne suradnje i razumijevanja.

Planska igra ''Lokalna samouprava'' je u biti nastavna metoda političkog obrazovanja koja nam pomoću simulacije funkcioniranja i strukture gradskog vijeća pomaže shvatiti  političke i društvene teme koje nas okružuju.  Također, pomaže nam u razvijanju  komunikacijskih  sposobnosti , donošenju  odluka s odgovornošću, sklapanju kompromisa i dijaloga između mladih i lokalnih političara.

Planska igra predviđena je za sudionike starije od 14 godina, znači učenike srednjih škola i studente, koji  bi na radionici usvojili znanja o političkom sastavu Republike Hrvatske. Radionica obuhvaća dva projektna  dana i završnu sjednicu mladih, koja bi se u pravilu trebala održati tjedan dana nakon projektnih dana.

Naše su nam voditeljice Blanka, Mateja i Ivona na zanimljiv način i kroz razne igre objasnile sve što trebamo znati o lokalnoj samoupravi, odnosno od čega se ona sastoji, tko sve ima utjecaj na nju, kako se biraju predstavnici, djelokrug lokalne samouprave i slično.  Izvlačenjem triju vrsta bombona podijelile su nas u tri stranke kojima smo morali dati imena te izabrati predsjednike, potpredsjednike i zapisničare te zajedno doći do ideja što bismo, da možemo, promijenili u gradu i osmisliti pitanja i prijedloge koje ćemo iznijeti gradskim vijećnicima na sjednici. Svaki prijedlog i pitanje za svaku stranku morao je biti jedinstven i ići u korist stanovnika.

Drugi dan projekta upoznali smo se s dnevnim redom i pravilima sjednice, demokratskim glasanjem odredili smo prioritete postavljenih prijedloga, pripremili se za aktualni sat i završili projekt Planske igre.

Kao što smo rekli i našim voditeljicama, svojim pristupom nadmašile su naša očekivanja i svi smo se složili da je radionica bila ne samo zanimljiva, nego i poučna. Naučili smo kako ispravno razmišljati u političkom smislu i još puno toga što će nam koristiti u budućnosti.

 

                                                                   Tekst i fotografija: Helena Mihalić, 4.rtb


Srednja škola Dugo Selo