2024-02-22 19:10:06

Caring projekt – trening za nastavnike

U sklopu projekta „Caring – Preispitivanje društvenih i rodnih normi za smanjenje nasilja nad djecom u školi“, 19. i 20. veljače 2024. godine održan je trening za nastavnike. Trening su vodile facilitatorice Iva Hodak (pedagoginja) i Alka Alfirev Radmanović (psihologinja). Trening za nastavnike dobar je uvod za Dan ružičastih majica kojim se obilježava dan borbe protiv vršnjačkog zlostavljanja. 

Iako je u tijeku drugi dio zimskog odmora za učenike, nastavnici i stručne suradnice SŠ Dugo Selo vrlo su aktivni. U ponedjeljak (19. veljače) i utorak (20. veljače) dvanaest hrabrih nastavnika i stručnih suradnica sudjelovalo je na treningu koji su vodile psihologinja Alka Alfirev Radmanović i pedagoginja Iva Hodak. Trening je održan u sklopu projekta „Caring – Preispitivanje društvenih i rodnih normi za smanjenje nasilja nad djecom u školi“. 

Srednja škola Dugo Selo prijavila se za sudjelovanje u ovom projektu čiji je opći cilj osvijestiti rodnu dimenziju nasilja nad mladima u školama i preispitati društvene norme provedbom preventivnog programa putem kojeg će mladi biti senzibilizirani i osnaženi za nužne promjene nejednakih i štetnih rodnih odnosa moći. Također, mladi će biti osnaženi za razvoj rješenja navedenih društvenih problema samostalnim djelovanjem. Projekt je međunarodnog karaktera, a partneri u projektu su udruge iz Rumunjske, Bugarske, Grčke, Mađarske i Hrvatske. Nositelj projekta za Hrvatsku je Hrabri telefon, a uključeno je osam škola iz cijele Hrvatske (Srednja škola Hvar, SŠ dr. Antuna Barca Crikvenica, V. gimnazija Zagreb, Srednja škola Dugo Selo, Srednja škola „Ivan Seljanec“ Križevci, Srednja škola Tina Ujevića Kutina, Srednja škola Stjepana Sulimanca Pitomača i Gimnazija Matije Antuna Reljkovića Vinkovci). Projekt financira Europska komisija u okviru programa CERV – CERV-2022-DAPHNE​ i Vladin Ured za udruge​.

Tijekom treninga ova „mala skupina velikih ljudi“ bavila se temama društvenih i rodnih normi, dječjim pravima, zaštitom djece, participacijom djece, intervencijama i prevencijom nasilja u školi, sigurnim prostorima u školi te razvojem akcijskog plana sigurne škole. Radna atmosfera je bila izuzetno pozitivna, a sudionici su bili komunikativni, otvoreni i kreativni. Sudionici su izrazili zadovoljstvo treningom, a neki su čak inspirirani za primjenu aktivnosti na satima razrednika te stvaranje novih školskih projekata. 

Nakon ovog treninga, u sklopu projekta je u planu organizirati niz susreta s istom skupinom sudionika, ali i roditeljski sastanak te, najvažnije, formiranje skupine učenika koja će prolaziti edukacije te se aktivno uključiti u daljnje aktivnosti u projektu.

Tekst i fotografije: Alka Alfirev Radmanović, školska psihologinja


Srednja škola Dugo Selo